Ta forma transportu może wydawać się w teorii uciążliwa, jednak przekonałam się na własnej skórze, że im bardziej urozmaicimy sobie dojazd, tym mniej będziemy wyczerpani. Podróż w jednym środku transportu przez kilkanaście godzin naprawdę jest czymś męczącym. Więc jeżeli nie straszne Ci przesiadki (których tak naprawdę się nie odczuwa) i jeżeli chcesz zaoszczędzić, to ta wersja będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia. Otóż, krok po kroku:

1.WROCŁAW -RZESZÓW 20 zł
Kupujemy bilet na PolskiegoBusa (http://www.polskibus.com/) w kierunku Rzeszowa. Koszt: 20 złotych. Wsiadamy o 4:45 nad ranem.

2.RZESZÓW-PRZEMYŚL 5 zł albo 10 zł w wersji normalnej
W Rzeszowie jesteśmy o 10:30. Ze stanowiska PolskiegoBusa wędrujemy na Dworzec Główny PKP. Droga prosta jak z bicza strzelił, 10-15 minut spacerkiem. Kupujemy bilet w relacji Rzeszów-Przemyśl Główny (ulga – 5 zł, normalny – 10zł). Mamy 45 minut czasu, na dworcu jest automat z kawą, możemy sobie kupić i wypić jeżeli nie skorzystaliśmy z darmowej kawy w PolskimBusie.

Odradzam palić papierosy na ulicy w promieniu kilometra od dworca. Ja i wielu innych oczekujących na pociąg.

Pociąg startuje o 11:35, na miejsce dojeżdża o 13:18.

3. PRZEMYŚL – GRANICA W MEDYCE 1 ZŁ
Jesteśmy w Przemyślu. Wysiadamy, schodzimy w podziemie i idziemy kilka metrów (!) w stronę miasta. Zobaczymy budki i stojące busy. Podchodzimy do takich najbardziej rozklekotanych i pytamy czy to na granicę. Jak pan potwierdzi, wsiadamy. Bus ruszy jak się napełni :D. Ale nie martwcie się, z opowiadań i z autopsji wiem, że to parę minut.

Opłatę kierowca może pobrać od razu, albo jak w naszym przypadku, przy wysiadaniu. Nie informuje nas o tym, ale się nie martwcie brakiem biletu, kanar nie wsiądzie 😉

4. PRZEKRACZANIE GRANICY
Wysiadamy na granicy, zmierzamy do wielkiego molochu oznaczonego flagami. Przeprawiamy się. Więcej informacji na temat przeprawy w dziale „Przejście graniczne” – niby nic skomplikowanego, ale warto wiedzieć o ważności paszportu i limicie fajek.

5. GRANICA – LWÓW ok. 10 zł (właściwie to maks :D) – jeśli jedziecie pierwszy raz i jesteście niepewni, wymieńcie sobie w Polsce 50 hrywien (to niecałe 10 zł, tyle nie zapłacicie na pewno ale lepiej dmuchać na zimne). Jeśli nie wymienicie przed wyjazdem, zawsze możecie to zrobić zaraz za granicą.

Hurra! Jesteśmy na Ukrainie! Miejscowość w jakiej się znaleźliśmy to Szehyni (pol. Szegini). Idziemy cały czas prosto ulicą mijając kordon samochodów stojących w korku do Polski. Mijamy też kantory (wstrzymujemy się z wymianą jak nas świerzbi), idziemy jakieś 8 minut i zaraz na pierwszym skrzyżowaniu, po lewej stronie, widzimy parking i busiki.

Istnieje opcja, że zaczepi nas miły pan i zaproponuje dojazd do Lwowa samochodem za polskie dwie-trzy dyszki.

Polecam jednak marszrutkę (to taki uroczy, rozpadający się mały autobusik z tureckimi firankami w środku) która będzie na pewno zaparkowana na placyku. Pytamy czy do Lwowa, dajemy panu 40 hrywien (8 zł) i jedziemy! We Lwowie będziemy za niecałe dwie godziny.

My przekroczyliśmy przejście przed 15:00, z Przemyśla do granicy jest 12 kilometrów, więc trochę trwało zanim przekroczyliśmy granicę. Już w marszrutce zmieniliśmy czas na ukraiński, tzn. z 15:00 na 16:00.  We Lwowie byliśmy koło 18:00 czasu ukraińskiego.

Wysiadamy na dworcu we Lwowie i jedziemy tramwajem nr 1 do centrum (więcej o komunikacji w dziale pod tą właśnie nazwą).

Na granicy kolejek nie było.

5 thoughts on “NAJTAŃSZA OPCJA – 33 zł w wersji ulgowej dla uczniów, studentów i emerytów oraz 38 w wersji normalnej.

1. Chyba cena przejazdu z Przemyśla do Medyki (1 PLN) jest trochę optymistyczna 😉
    Godziny przekroczenia granicy i przyjazdu do Lwowa podajecie wg czasu polskiego, czy ukraińskiego?

2. Dzień dobry 🙂
    W jakim sensie optymistyczna? 🙂
    Faktycznie, w tekście brakuje uściślenia co do zmiany czasu. Oczywiście uzupełnię ten brak, to istotna informacja.
    W tekście podany był czas polski. To znaczy, że we Lwowie jesteśmy o 18:00.