Tania opcja dojazdu nocą

Na stronie podaliśmy już niskobudżetową propozycję dojazdu do Lwowa. Podróż zaczynałaby się o 5:00 a kończyła o 16:00 we Lwowie (<znajdziecie ją tutaj>).

Nie każdemu jednak odpowiada podróżowanie w dzień. Poza tym, w miejscu zakwaterowania możemy stawić się zwykle już o 10:00 i mieć w perspektywie cały dzień zwiedzania. Szkoda marnować tego jednego dnia.

Dlatego też poszukaliśmy opcji nocnej. Takiej, żeby cenowo nie odbiegała od tej podanej wcześniej na stronie. Jest troszkę drożej, ale nadal tanio. Ten rodzaj dojazdu prawie nie różni się od poprzedniego. Z tym, że we Lwowie jesteśmy już ok. 10:00.

Całkowity koszt podróży to: 56 zł (w opcji studenckiej wychodzi 50zł)
Czas: 11 godzin

Prześledźmy to na przykładzie (trasa Wrocław-Lwów, np. 11.01.2016):

1. Wrocław -> Rzeszów
NEOBUS – alternatywa dla PolskiegoBusa. Cenowo naprawdę odrobinę słabszy, ale z lepszą ofertą godzinową:
Godzina odjazdu: 22:40 Wrocław PKS
Godzina przyjazdu: 04:30 Rzeszów PKS

Koszt biletu: 39 zł

Autobus staje tuż przy dworcu kolejowym, co też jest nam na rękę. W przypadku PolskiegoBusa, musimy przejść się kawałek ze starego dworca, na którym zatrzymuje się pojazd. Tutaj łapiemy za walizkę i pokonujemy może 15 metrów.

W internecie można znaleźć różne opinie na temat NEOBUS-a, ja przetestowałam i jestem zadowolona. Jakoś usług dorównuje tej w PolskimBusie.

A

2. Rzeszów -> Przemyśl
Pociąg. Idealnie się wpasowuje. Nie musimy czekać. Mamy akurat czas na zakup biletu i wejście do pociągu (niecałe pół godziny). Kiedy jechałam w październiku, podjechały nowe Koleje Podkarpackie – byłam pod wrażeniem! WiFi, ogrzewanie, schludnie, czysto, ekrany plazmowe, lepiej niż w Pendolino…Poważnie! Cena pozostaje ta sama: 10 zł za normalny bilet.

Godzina odjazdu: 04:58 Rzeszów Główny
Godzina przyjazdu: 06:23 Przemyśl Główny

B

3. Przemyśl -> Granica w Medyce
Tradycyjnie: Wysiadamy na dworcu w Przemyślu i lecimy w dół schodami. Do końca korytarza, potem znów schodami w górę i stoimy pod busikiem jadącym w stronę granicy polsko-ukraińskiej.
Koszt: 1 zł

C

4. Przejście graniczne
Przeprawiamy się. Po dwudziestu minutach jesteśmy już na Ukrainie. Teraz wystarczy pójść prosto, minąć budki z wymianą walut (oczywiście się wstrzymujemy, chyba, że wcześniej zapomnieliśmy wymienić złotówki na 50 hrywien [ok.8 zł], robimy to teraz, pieniądze będą potrzebne na marszrutkę), jesteśmy na placyku z busikami.

Szukamy busika z napisem „Львів”, pytamy czy na pewno do Lwowa (kierowcy znają j. polski, podobnie jak spora część pasażerów) i czekamy aż kierowca podejdzie po pieniądze.

Bilet kosztował ostatnio 34 hrywny.

Marszrutka odjeżdża około 07:00
Koszt: ok. 6 zł

SAMSUNG
Przejście graniczne o poranku

5. Lwów!
We Lwowie jesteśmy o 09:00 czasu polskiego, czyli 10:00 czasu ukraińskiego. Nie zapomnijcie przestawić zegarka!

Teraz to już tylko wymiana waluty w kantorze, szybki meldunek, prysznic w hostelu i o 11:00 zajadamy świeże i soczyste śniadanko z widokiem na Ploszczę Rynek, popijając je fenomenalną, świeżo paloną kawą.